رئیس اداره بهداشت مراکز درمانی و مدیریت پسماند مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت توضیحاتی را درباره راه‌اندازی تصفیه‌خانه در بیمارستان‌ها ارائه کرد.

سلامت نیوز:رئیس اداره بهداشت مراکز درمانی و مدیریت پسماند مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت توضیحاتی را درباره راه‌اندازی تصفیه‌خانه در بیمارستان‌ها ارائه کرد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،مهندس فریبا ملک احمدی در واکنش به اظهارات اخیر مسوولان سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص عدم اعلام برنامه شش بیمارستان برای راه‌اندازی تصفیه خانه، گفت: طبق استانداردهایی که در برنامه اعتباربخشی بیمارستان‌ها وارد شده است، اگر بیمارستانی این استانداردها را رعایت کند، امتیاز آن را می‌گیرد و اگر رعایت نکند این نمره پایین می‌آید و روی درآمد بیمارستان تاثیر می‌گذارد. علاوه بر آن ناظران وزارت بهداشت در دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز از بیمارستان‌ها بازدید می‌کنند و اگر تخلفی وجود داشته باشد آن‌را پیگیری می‌کنند.


وی در خصوص راه‌اندازی تصفیه خانه‌ در بیمارستان‌ها و همچنین هزینه آن گفت: راه‌اندازی سیستم تصفیه‌خانه زمان‌بر است و بنا بر وسعت هر بیمارستان مقدار مشخصی اعتبار نیاز دارد که این هزینه کم نیست.
ملک احمدی افزود: در این خصوص تفاهم‌نامه‌ای با وزارت نیرو امضاء شده است که طبق آن بیمارستان می‌تواند در مناطقی که تصفیه خانه فاضلاب شهری کارآمد وجود دارد، انشعاب بگیرد و فاضلاب خود را به سیستم تصفیه خانه فاضلاب شهری وارد کند.
وی همچنین اعلام کرد: در حال حاضر در تهران بیمارستانی نداریم که پسابش را به صورت خام وارد محیط کند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha